Euroads konkurs? Hvad skal du gøre?

euroads konkurs

På Marketers.dk (lukket forum om online marketing) kunne jeg læse at Euroads var ved at løbe tør for penge (cashflow problemer)  og stod overfor en konkurs!

Arrrrgh!

Jeg kunne se at den seneste betaling de havde lavet til mig var helt tilbage i august og dækkede KUN form min affiliate indtjening fra april (318,20 kr)

– ergo manglede jeg betaling for maj, juni, juli, august, september og oktober!

Når jeg loggede ind hos Euroads kunne jeg se at de ikke havde opdateret for september og oktober – og her er den indtjening jeg så ud til at miste (foruden september og oktober.

Følgende taber jeg (sandsynligvis)

Så meget har jeg til gode…

Altså 2565,94 kr (maj, juni, juli, august)

derudover:

september (289,04kr) og oktober (310,14kr).

I alt: 3165,07 kr (+moms).

pis…

Hvad gør jeg nu?

  1. Det første jeg gjorde var at finde alle de steder jeg benyttede mig af Euroads – og stoppede kampagnerne.
  2. Findes kampagnerne andre steder -så jeg kan sende min trafik til andre affilate netværk?

SE LISTEN HERUNDER

JA – jeg var heldig. Jeg bruger blandt Eovendos program om min guide til at tjene penge online – og de har også deres program hos Partner-ads (hvor jeg straks ansøgte).

Hvad med de andre programmer hos Euro-ads?

Hvis du har været en storbruger af Euro-ads så er jeg først og fremmest ked af det på dine vegne, det er virkelig noget lort at miste penge man egentlig har tjent.

Men…

Næsten alle Euroads programmer kan findes hos følgende affilate netværk:

Partner-ads – opret bruger her

Tradetracker  – opret bruger her

Adservice  – opret bruger her

Adtraction  – opret bruger her

Tradedoubler  – opret bruger her

Se oversigten med alternativer til Euroads her

Kampagne Kommision fra Euroads Alternative netværk
Verisure – Vind privatalarm (værdi … 75 kr  Adservice
Bolig Magasinet – Kähler Nobili ju … 80  Adservice
BO BEDRE – LUNA adventsbakke 80  Adservice
BO BEDRE – Den store Julebog 2017 80  Adservice
Active Omega-3 + 6 mnd multivitami … 200
Gør Det Selv – Professionel afstan … 80  Adservice
Komputer for alle – Højttaler 80  Adservice
Barberskabet.dk abo. CPO 60  –
CC-Trading.dk webshop CPO – 10% ra … 12,00%  Partner-ads
Biopejs-shop.dk webshop CPO – 5% r … 15,00%  Partner-ads
Eovendo – Tjen 20-30 kr lige nu! 20  Partner-ads
Duolac Daglig+ Vitalitet – Prøv gr … 21,25  –
Bliv partner hos EuroAds 67  Ikke anbefalet
Opinionsland 14,74  –
Knud den Store 1000 år – GRATIS ju … 30,01  –
Spirosan – EKSKLUSIV HOS EUROADS 52,5  –
Detoxmax – EKSKLUSIV HOS EUROADS 52,5  –
Blue Forte – EKSKLUSIV HOS EUROADS 52,5  –
Green Coffee – EKSKLUSIV HOS EUROA … 52,5  –
Magisk BH – EKSKLUSIV HOS EUROADS 52,5  –
ProstaMed – EKSKLUSIV HOS EUROADS 52,5  –
Chili Burner – EKSKLUSIVT HOS EURO … 52,5  –
Brun365 – EKSKLUSIVT HOS EUROADS 52,5  –
Androxen – EKSKLUSIVT HOS EUROADS 52,5  –
Eovendo – Gratis bio-billetter 20  Partner-ads
GFK Denmark 16,9  Adservice
Uniwatches.dk + rabatkoder 8,01%  –
HappyHello.dk 120  Partner-ads
MitValg.dk (*)  –
Petbox.dk 120  Partner-ads
UKbox.dk 120  –
24/7 Lån – Lån op til 10.000 kr. 160  –
Ekstra Bladet abonnement-pakker 350  Adservice
Winkwink.dk – Legetøjsbutik for vo … 14,00%  Partner-ads

 Tradetracker

 

All2day deals – Tilmelding til nyh … 8  Partner-ads
Wandoo 150  Adtraction
D:E:R – Privat Finans 185,98  Adservice
Spargo Finans 162,75  Adservice
CBB Mobil – Små priser 260,4  Adservice
Føniks Privatlån 232,48  Adservice
e.l.f. Cosmetics webshop – 15% rab … 12,00% Tradedoubler
TurboLån – Lån op til 10.000 kr. 184  Adservice
Digital lektiehjælp CPA 272  –
Dansk HøreCenter CPA 150  Adservice
Dansk HøreCenter CPA (Premium) 200  Adservice
Modus Finans 232,48  Adservice
Moodings – Håndplukkede designs ti … 6,00% 6,00%  Adtraction
Nordiclån – Lån helt enkelt 232,48 Tradetracker
Adservice
Coolshop – Spil, legetøj og opleve … 4,00%  –
Retnemt.dk – Mad til døren 348,50  –
Fokuslån – Lån op til 75.000 kr. 232,48
GO DREAM – oplevelsesgaver på nett … 10,00%  Partner-ads
Tjenestetorvet.dk – spar penge på … 120  Partner-ads

Adservice

Tjenestetorvet.dk – tilbud på boli … 179,21  Partner-ads

Adservice

Oister – Billig mobiltelefoni og m … (*)  Adservice
Ferratum Kredit – opret en billig … 270 Tradetracker

Adservice

EFI – Quattro Titanium 55  Adservice
EFI – Hydro Silk 55  Adservice
EFI – Hydro 5 55  Adservice
EFI – Intuition 55  Adservice
Mofibo – 14 dages gratis medlemska … 160 Adservice
LEASY Minilån 220  Adservice
Partner-ads
Findforsikring.dk – Få 3 gratis 37,5  Partner-ads
Ferratum Mikrolån – hurtige lån på … 270  Tradetracker
Wupti 74,40%  Partner-ads
LEASY Lån – Easy lån 220  Adservice
Indogvind.dk – 100% bonus 55  Adservice
Spilnu.dk – Ellers vinder du aldri … 1020,00 1020,00  Partner-ads
Alfalån 76,5  Adservice
Det Faglige Hus – Danmarks billigs … 462,5  Adservice
LEASY Lån – Lavrente lån 220  Adservice
Survey: Vind 100.000 kr. kontant (-)

Leder du efter et afiliate program til en webside kan du også tjekke adfinder. dk (søgemaskine over affiliate programmer).

I øvrigt minder det mig skrækkelig meget om dengang betalingsløsningen EWIRE gik konkurs og jeg også hurtigt måtte sadle om og tage et tab på knap 4000kr…

Hvis du har tilføjelser eller kommentarer hører jeg meget gerne herunder!

 

Tjen penge på podcast

Podcast er på vej frem – (ifølge Podcaststats.dk)  – og hvis du har en forretning hvor du lever af at sælge din viden som konsulent, underviser eller lignende – så KAN en podcast gøre en kæmpe forskel for din branding og dit salg af ydelser…

At tjene penge på podcast er en af mange muligheder for at tjene penge online – men det er langt lettere at komme igang med en blog end at starte en podcast (da en podcast kan være lidt teknisk).

Læs videre Tjen penge på podcast

Start af selvstændig virksomhed – historien om Digitalmads

 

mads-nordskovDette er en historie om hvordan man kan starte som selvstændig og få sin egen virksomhed.

Vil du selv starte et IVS firma (iværksætterselskab) så kan du med fordel benytte dig af Legal Desk til det juridiske – det koster en brøkdel.

Mads er 41 år og har arbejdet med nettet det meste af sit liv, som altid har drømt om at blive selvstændig, men som først da han blev 40 fandt modet og den rette motivation.

Jeg, Morten, kender Mads via online forummet Marketers.dk – som spiller en helt særlig rolle i historien om hvordan Mads kunne sige sige sit job op, starte en selvstændig virksomhed, arbejde online og kun leve af de penge han kan kan tjene ved virksomheden under sit dæknavn ‘Digitalmads‘.

Dette er Mads personlige online historie.

Hej Jeg hedder Mads!

Jeg er som sagt blevet 41, er far til to piger på 10 og 15 år. Pigerne er en del af mit Silkeborg-liv, hvor jeg foruden børn har et lille rækkehus.

mads-nordskov-med-bogJeg har også et Københavner-liv, hvor jeg deler lejlighed på Nørrebro med en anden online marketing-mand. Jeg kæmper som person altid mellem behovet for frihed og spontanitet og behovet for tryghed, mellem introvers og lysten til at være en aktiv del af verden omkring mig.

På det seneste er jeg begyndt at droppe kampen mellem yderpolerne og i stedet forsøge at kombinere dem i en form for balancegang. Det er ikke altid nemt og balancepunktet svinger frem og tilbage, men gevinsten når det lykkes er for mig 100 gange indsatsen værd.

Derudover har jeg en mission, der går ud på at vise andre at det er muligt at skabe et liv, hvor man har fokus på passionen og hvor der er balance mellem arbejdslivet og resten af livet.

Hvordan startede din virksomhed ‘Digitalmads’?

Tilbage i foråret 2014 tog jeg et meget stort spring ud i det ukendte. Jeg sagde min faste stilling op og startede firmaet digitalmads.dk uden opsparing, med en større gæld, uden en fast forretningsplan og med få kunder. Samtidig flyttede jeg til København alle de dage, hvor jeg ikke havde mine (dele)børn. Eller det vil sige, jeg flyttede ind hos forskellige bekendte i byen og boede lidt rundt omkring.

Så fra at have haft en meget tryg og forudsigelig hverdag, kastede jeg mig frivilligt ud i et meget usikkert og ustabilt liv. Men jeg skrottede samtidig det arbejdsmæssige rotteræs, der hang mig ud af halsen og gav mig selv daglig motivation til at arbejde. Jeg kan skrive i timevis om den proces, om motivation, passion, frihed og arbejdsliv. Faktisk er det lige præcis det jeg gør med bogen “Passioness“, som er mit igangværende bogprojekt.

digitalmads.dk er kort sagt mit personlige digitale bureau, hvor jeg dels leverer tekstindhold til en lang række meget forskelligartede, primært online, kunder, og dels laver linkbuilding og andre SEO-relaterede ydelser.

Hvordan hænger Marketers og Digitalmads sammen?

Det er en lang historie…

Marketers.dk vil jeg påstå er det bedste community for online marketing-folk i Danmark. Jeg kan uden at kny sige at jeg skylder en stor del af min faglige og forretningsmæssige udvikling og succes de sidste par år til det forum (eller rettere: dets brugere).

Som nævnt tidligere, har jeg hele mit voksenliv arbejdet med og på nettet og jeg har altid drømt om at blive selvstændig. Der har været en masse modstand, der holdt mig tilbage. Både modstand fra mine ydre omgivelser og modstand i mig selv. Jeg har i det meste af mit arbejdsliv haft gang i projekter ved siden af. Både små nebengesjæft-virksomheder, frivillige projekter og affiliate hjemmesider. Men jeg har aldrig været i nærheden af at turde springe ud som fuldtidsselvstændig.

Alle de her unge iværksættere med høj energi og masser af gåpåmod, som vi på mange måder beundrer for deres engagement. Det var aldrig mig. Jeg var ham, der hellere sad derhjemme bag skærmen og nørdede og drømte.

Modstanden i mig selv handlede en del om at jeg af natur er et ret indadvendt menneske. Jeg troede at man for at få succes som selvstændig skulle være supersælger. Hvordan skulle man ellers få kunder? Og jeg har telefonofobi (jo, det ér en ting), og hvordan skulle jeg kunne drive virksomhed uden at ringe op til fremmede hele tiden? Jeg dømte mig selv som Danmarks dårligste sælger, og dermed uden en chance som iværksætter. Det var hvad jeg troede.

>>Læs også: Sådan tjener du penge på nettet

Fra frustation til passion

Omkring årsskiftet 2013/14 var jeg i en situation i livet, hvor jeg havde været igennem en masse omvæltninger af den ikke-så-rare slags og jeg var netop kravlet op fra et meget dybt hul. Mange gange stærkere end da jeg faldt og med et nyerhvervet spørgsmål på læberne: “hvad er det værste der kan ske?”. Det lyder virkelig banalt, men det har hjulpet mig rigtig mange gange, når tvivlen og frygten satte ind. Hvis svaret på spørgsmålet ikke var “jeg kan dø af det,” så begyndte jeg at vælge at fortsætte ud af den vej jeg gerne ville. Og der var mange områder i livet jeg gerne ville lave om på. Én af de større ting var mit arbejdsliv. Kigger man på mit CV, kan man se at jeg har haft en lang række gode og spændende jobs indenfor web, eCommerce og online marketing. Men man ser også at jeg er hoppet fra det ene til det andet. Jeg brændte aldrig rigtig for det og min motivation for at arbejde var altid det svage punkt, der spændte ben for mig.

Jeg skal prøve at gøre det lidt kort her – man kan læse min bog, hvis man er interesseret i den fulde historie. Essensen var at mit arbejde ikke var min passion og min passion ikke var mit arbejde.

passioness-logo

 

>> Læs også: Hvad kostede det at udgive min bog ‘Hold Vejret’

Medlemsskabet af Marketers

Efter en flere-årig pause fra SEO og affiliate marketing valgte jeg at melde mig ind på Marketers.dk og forsøge at opgradere min dengang lettere rustne viden på området. Det var en god beslutning. Man kan gå ind i den slags communities på flere måder. Man kan f.eks. være “oseren”, der suger viden til sig, uden at bidrage selv. Man kan også have en fast strategi om at markedsføre dig selv.

Jeg havde ikke lyst til nogen af delene og valgte den mulighed, der hang bedst sammen med mine værdier og personlighed: jeg kom ind åbent, ydmygt og ærligt og fortalte min historie, præsenterede mig selv med både styrker og svagheder. Måske en kende personligt for et nørde-forum ville nogen sige, men det virkede!

Jeg fik så mange gode råd, at jeg ville have været et skarn, hvis jeg ikke fulgte dem. Jeg fik også opbygget nye relationer og blev en del af et netværk af dygtige mennesker, jeg før kun havde turdet drømme om.

Jeg er altid kommet langt med at være ydmyg overfor de mere erfarne end jeg. Hvis man er ydmyg og gerne vil lytte og lære, er det min erfaring at langt de fleste mennesker gerne vil dele ud af deres viden. Det bruger jeg stadig i dag – selvom det efterhånden oftere og oftere er mig der nu er den erfarne, der gerne deler ud af min viden. Det er jo karma.

Marketers badge

Opstart af virksomheden Digitalmads

Jeg havde dengang desperat brug for penge og startede derfor firmaet digitalmads.dk ved siden af mit fuldtidsjob. I første omgang for at skrive SEO-tekster til de berygtede 20 øre pr. ord. Jeg fik en hel masse kunder gennem Marketers.dk – netop fordi jeg var åben og ærlig omkring mit liv og ikke prøvede med en masse salgsgas. Jeg fik faktisk så mange ordrer, at jeg slet ikke havde tid til at udføre dem.

Jeg knoklede, men det føltes fantastisk. Jeg begyndte at drømme om at blive selvstændig og leve af digitalmads.dk. Regnestykket hang dog ikke sammen, hvis det skulle være en levevej. Min reelle timeløn var så lav, at jeg skulle arbejde urealistisk mange timer i døgnet for at lave det der svarede til en alm. månedsløn.

Balancen mellem job og bi-job

Samtidig var det svært at finde balancen mellem mit faste job og min virksomhed. Jeg havde stadig ikke helt mod nok til at tage springet. Jeg var bange for ikke at kunne betale mine regninger. Jeg prøvede derfor en mellemløsning i en periode med et deltidsjob og så digitalmads.dk ved siden af.

Der var stadig masser at lave i virksomheden men ikke tid nok, og i forsøget på at finde den gyldne mellemvej, endte jeg i stedet i et limbo, hvor jeg ikke havde nok fokus på hverken job eller virksomhed.

Du får aldrig et sikkerhedsnet

Til sidst indså jeg at jeg aldrig kom tættere på at kunne springe ud som selvstændig, at jeg aldrig ville kunne gøre det med fuldt sikkerhedsnet. Det var med andre ord nu eller aldrig. Det var sidst på måneden og da jeg næste dag kom på arbejde bad jeg min chef om et møde, hvor jeg fortalte hende at jeg tænkte at det nok var det bedste for os begge at hun begyndte at kigge efter en afløser til mig.

Da jeg sad i toget på vej hjem den dag var jeg høj af adrenalin. Tænk at det var nu. Jeg var både nervøs, lettere skræmt og ufattelig lettet på én gang.

Fra ansat til selvstændig – hvordan gør man?

Jeg havde en million tanker og bekymringer omkring det spring. Jeg gik faktisk i rigtig mange år og ønskede mig at være selvstændig – men uden modet til at gøre det. De jeg endelig tog springet var det uden mange overvejelser. En meget impulsiv handling.

Skulle jeg begynde at give gode råd til andre der overvejer at gøre det samme, ville jeg nok blive meget mere seriøs og konservativ end jeg selv var. Jeg ville anbefale at man havde en opsparing at trække på det første halve år og at man havde bedre styr på det økonomiske end jeg havde.

Omvendt er min vigtigste erfaring nok, at man ikke skal vente for længe, for man får jo alligevel aldrig styr på alt på forhånd. Learning by doing er et glimrende læringsredskab og man lærer meget af sine fejltagelser, hvis man er åben overfor dem.

Derudover går jeg meget ind for at man har styr på sin motivation – og at den ikke nødvendigvis handler om at blive rig. Jo, hvis rigdom er det der gør en glad hver morgen, når man vågner, så gå endelig efter det. Min motivation er dels frihed og så det faktum at jeg hver dag kan arbejde med noget jeg brænder for.

 

Hvordan gik det så?

Jeg tror den største overraskelse for mig har været at det rent faktisk lykkedes så godt som det gjorde. Jeg var og er stadig dybt overrasket over hvor langt man kan komme i denne verden ved hjælp af netværk. Overrasket over hvor forholdsvist nemt det har været for mig at skabe mig et navn fra så godt som ingenting. Og den største overraskelse var nok at jeg kunne skabe en stor og voksende kundebase uden salgsarbejde.

Vær skarp på dine ydelser!

Spørgsmålet om man ville have gjort noget anderledes forudsætter bagklogskab. Jeg tror ikke jeg ville kunne have gjort tingene anderledes med den viden og erfaring jeg havde dengang jeg startede. Der er faktisk heller ikke meget jeg ville lave om på, hvis jeg havde kunnet. Det eneste jeg kan sige jeg ville gøre anderledes, hvis jeg skulle starte forfra ville være at være helt skarp på mine ydelser og kompetencer fra starten, samt som sagt noget mere økonomisk fundament. Men igen, bagklogskab er jeg ikke den store fan af.

Du kan læse mere om Mads på Digitalmads.dk og i hans nye bog Passiones, der udkommer senere i 2015.

Du kan melde dig ind i forummet Marketers her (det koster dog en månedlig betaling, men er du dygtig så bliver det gratis).

Meta Content Marketing & ‘Behind-the-scenes-blogging’

Fænomenet jeg her kalder “meta-content-marketing” er et 2014-2015 marketing-fænomen som jeg spår en stor fremtid. Tendensen er ihvertfald klar. Meta-content-marketing er et effektfuldt instrument – og det bruges af flere og flere.

Meta-content-marketing er selvfølgelig relateret til content marketing, så jeg starter lige med en ultrakort opsummering af begreberne.

Marketing

At reklamere for noget – typisk et produkt. Den var nem.

Push marketing – uden content

køb nuDen  mest primitive (men ganske effektive) form for marketing kaldes også “push”.

Push marketing er: “Køb mit bildæk”. “Køøøb mine bildæææææk!”. “Tilbud på bildæk nu!”

Push er et kæmpe banner. En stor plakat. Et mega billboard. Det eneste der vises er: produktet. (evt. “køb produktet”).

Det er støjende  og kan være mega irriterende, spammy og old school – men kan stadig ganske effektivt.

Tag ikke fejl.

Push kan være rigtig godt. Det er bare ikke så lækkert og sofistikeret.

Push marketing er at PRODUKTET står bøjet i neon – og så håber annoncøren at du køber det.

Så altså:

Push marketing = Produktet – eller Køb Produktet

Content marketing

Content marketing har været på alles læber de seneste 3-4 år. Content marketing er dog på ingen måde et nyt fænomen, men har i den grad fået et boost siden 2010 og har været buzz-word-number-one især indenfor online marketing.

Content marketing kaldes også – eller er i familie med – ‘pull-marketing’. Man tiltrækker sine kunder, i stedet for at stopfodre dem med store bannere… Det kaldes også “indbound marketing”.

Hvis du vil dykke ned i content marketing mere kan jeg anbefale dig at tjekke følgende ressourcer:

Marcus Sheridan – the Sales Lion (engelsk)

Content marketing Liga – Mikkel Plæhn + Anders Saugstrup (dansk)

I 2014 er ‘Content marketingbogen‘ også blevet udgivet.

cmbogen-cover-large-square-300x300

Content marketing er hot stuff (as we speak).

Nogle af de mere kendte firmaer som kører hårdt på med content marketing er Red Bull, Bolius (dansk) og 3byggetilbud.

Blogging er content marketing

Et simpelt men godt eksempel på content marketing er blogging. Mange webshops har deres webshop.dk/blog hvor de skriver om deres produkter og placerer dem i en mere fortællende sammenhæng.

Webshops kan med fordel svare på deres kunders mest almindelige spørgsmål på deres blog. Men alt efter hvilket produkt man sælger kan bloggen være en måde man kan fortælle om produktet i en sammenhæng der gør produktet mere attraktivt og det vil i sidste ende føre til flere salg (sådan er teorien – og det virker tilsyneladende rigtig godt).

>>Læs artiklen om hvordan man laver en blog

Old school content marketing

Af ældre content marketing tiltag kan Michelinguiden nævnes. Michelinguiden er en af de tidlige og meget succesfulde kampagner hvor det er lykkes at placere produktet (bildæk) i en langt mere interessant kontekst.

Via deres guide, gav Michelin folk lyst til at køre mere (og dermed bruge Michelins produkt: bildæk, mere) og bildæk kom derfor i selskab med lækre restauranter, storbyer, attraktioner og blev et slags lækkert ferie og oplevelses-produkt.

Bildæk… det er altså ret godt gået.

Så altså:

Content marketing = Noget om produktet – eller Produktet i en sammenhæng

Meta-content marketing

Hvad er meta-content-marketing så?

Kender du de restauranter hvor man kan få lov at se ind i køkkenet?

På en eller anden måde giver det tryghed og troværdighed, når man kan få lov at se kokken over skulderen mens kokken laver maden, ikke?

– og det er spændende!

Meta-content marketing er det nyeste tiltag som flere og flere marketers har taget i brug.

Meta-content marketing viser sig ofte som en slags “behind-the-scenes-blogging” hvor bloggeren fortæller om hvordan han eller hun laver content marketing eller driver sin virksomhed.

Det er et kig ind i maskinrummet hvor firmaet bag produktet deler ud af erfaringer og fejltagelser. Erfaringerne kan handle om at lave content marketing (meta-content-marketing), drive forretningen (behind-the-scenes-blogging) og (ta-dah!) sælge deres produkt.

Eksempler på meta-content-marketing

1. Meta-content-marketing er når Mikkel Plæhn i en podcast fortæller om hvorfor det virker godt for ham at blogge om biopejse – for at sælge biopejse.

Mikkel Plæhn har en webshop med biopejse. Han blogger derfor om biopejse. OG han blogger/podcaster om hvorfor og hvordan han blogger om biopejse. Meta-content-marketing i sin reneste form.

2. Meta-content-marketing er når Jens Jakob Andersen i Forbes fortæller om hvordan han fik en masse omtale i en masse amerikanske aviser (+ en masse trafik til sit website runrepeat.com) ved at lave en statistisk undersøgelse om marathonløbetider der relaterede sig til hans affiliate site om løbesko.

Overfor samtlige aviser har Jens Jakob lavet content marketing (historien om marathontiderne) – men overfor Forbes har han lavet meta-content-marketing med en historie “behind-the-scenes” OMKRING hvordan han fik succes med content marketing… og selve resultatet (at Jens Jakob kom i Forbes og fik et godt relevant link til runrepeat.com) er mindst ligeså værdifuldt som hans succes med at komme i andre af de store verdensmedier.

3. Meta-content-marketing er når Halfdan Timm blogger om hvordan de første 3 måneder med hans virksomhed Juf.dk har været.

Halfdan Timm tiltrækker kunder til advokater via content marketing på sit site juf.dk – og på halfdantimm.dk laver han meta-content-marketing og “behind-the-scenes-blogging” som styrker hans content marketing og hans relation til andre iværksættere og folk i branchen.

4. Meta-content-marketing er når Anders Saugstrup deler en video som denne hvor han forklarer hvordan han har lavet content marketing (indholdsmarkedsføring) for 3byggetilbud.dk med en infografik.

Gevinster ved Meta-content-marketing

De særlige gevinster ved Meta-content marketing er:

  • Det giver en masse omtale at være ærlig og dele ting der normalt er private eller hemmelige. Og marketing publikummet er gode til at dele på sociale medier og nævne andre artikler på blogs (hvilket giver social trafik og indgående links).
  • Det giver troværdighed for slutkunden at firmaet tør dele de ting som andre firmaer holder for sig selv. Eksempelvis fejltagelser. Et eksempel på dette er hashtagget #prøverigen under hvilket iværksættere på twitter og G+ delte deres fejltagelser og comebacks.
  • Meta-content-marketing giver et intimt kendskab – ja, nærmest en relation – til firmaet blandt andre iværksætter og andre marketing-folk og denne forbindelse kan være altafgørende for at skabe nye samarbejder og partnerskaber.

Så altså:

Push marketing = Produktet – eller Køb produktet

Content marketing = Noget om produktet – eller Produktet i en sammenhæng

Meta content marketing = noget om noget om produktet – eller Bag om produktet.

(husk hvor du læste det først).

God fornøjelse med din meta-content-marketing!

Lav en gratis blog – fordele og ulemper

lav en gratis blogVil du have en gratis blog eller vil du have en blog på dit eget domæne?

Det er vigtigt at du ved hvad du vælger imellem og at du ikke lægger en masse arbejde i en blog som du så senere mister eller føler begrænser dig fordi du ikke valgte den rigtige platform fra start.

Kendte etablerede gratis platforme hvor du kan lave en blog:

WordPress.com

Blogger.com

Medium.com

Weebly.com

Blog.com

Tumblr.com

Gratis blog – hvad taler for og imod?

Herunder får du overblikket så du kan vælge rigtig fra start mellem en ‘gratis blog’ og en blog på eget domæne.

Lad det være sagt med det samme at jeg kun anbefaler en gratis blog hvis du skal bruge den til:

  • Hygge
  • Teste ting af
  • Rejseberetninger for familie med mere
  • Links
  • – og andet ikke professionelt og ‘useriøst’

Men skal du derimod lave:

  • online cv
  • firmahjemmeside
  • professionel blogging
  • tjene penge online
  • hjemmeside til din bog, din musik eller din kunst

-så skal du (efter min mening) IKKE lave en gratis blog, men i stedet lave en blog på dit eget domæne. Det er trods alt småpenge vi taler om (få rabatkode i artiklen herunder).

>Læs artiklen: Hvordan laver man en blog på eget domæne?

Tjek om dit domæne er ledigt?

Fordele ved en gratis blog

1. Lav en gratis blog – det koster jo ikke noget

Det er selvfølgelig en kæmpe fordel at man ikke skal have kreditkortet frem. Det betyder også at du nemt kan 10 lave blogs (bare du har tid nok). Tidligere var det en meget brugt taktik i forbindelse med indgående links. Det er dog ikke særlig effektivt længere.

2. Du er i gang en lille smule hurtigere (et spørgsmål om timer)

En lille fordel hvis du skal have noget online NU – og på ingen måde kan vente de få timer det tager at få en hjemmeside på eget domæne op at stå.

3. Du kan begå store fejl, slette bloggen, lave en ny uendelig mange gange fordi tjenesten er gratis

Giv den gas, prøv alt muligt af, slet det hele igen og start forfra. Dette gør at mange nok har lidt lettere ved at kaste sig ud i at komme i gang, end hvis man skal betale for det (selvom det er småpenge).

Ulemper ved en gratis blog

1. Det sender et useriøst/billigt signal ikke at have sit eget domæne

Ens domæne er ens virtuelle adresse. Og på samme måde som med huse sender selve domænet også et signal, og det har simpelthen ikke den samme troværdighed og autoritet at have en side der hedder sundhedsguiden.blogspot.com som det er hvis man har domænet sundhedsguiden.dk

2. Du kan ikke direkte tjene penge på en gratis blog

Ofte vil affiliate links og reklameblokke ikke være tilladt og du vil miste muligheden for direkte at tjene penge online. I starten tænker du måske ikke på at skulle tjene penge på nettet – men det er en god mulighed at benytte sig af senere. Det giver motivation og kan måske ende med en flot bi-indtægt.

3. Du har ikke styr på reklamerne

Der kan optræde reklamer på din blog, som du ikke kan styre (og ikke tjener penge på). Reklamerne kan være i siden eller i toppen. Det er ikke alle blogplatforme der tilbyder at man kan fjerne dem.

På din egen blog (med eget domæne), styrer du 100% hvilket indhold der findes på din hjemmeside.

4. Du ejer ikke din blog

Din blog kan uden varsel blive lukket eller taget fra dig. Vilkårene for brugen af bloggen kan uden videre ændre sig og det vil være et kæmpe problem hvis du bygger en virksomhed eller en online indkomst op omkring din blog.

5. Du kan ikke bestemme udseendet på din blog

De fleste gratis blogs har et færdigt lay-out, som du godt kan ændre lidt på, men du er stadig helt og aldeles tvunget ind i de grafiske skabeloner som platformen har stillet til rådighed.

Din gratis blog kan stadig blive flot, men du er ikke fritstillet med hensyn til dens udseende.

6. Ingen ekstra funktioner

Gratis blogs giver som regel ikke mulighed for at implementere mere kode, der kan give flere funktioner. Men på din egen hjemmeside kan du få kodet en masse ekstra funktioner ind (bare rolig man skal ikke kunne kode – man køber/eller downloader små færdige løsninger der fungerer med det samme.

Et sådan stykke kode hedder et plug-in). Det kan eksempelvis være en kalender, en pop-up, et webshopsmodul, et galleri osv.

Hvor kan man så få en gratis blog?

Hvis du absolut VIL have en gratis blog kan jeg anbefale følgende platforme /som jeg selv har arbejdet med):

wordpress logowordpress.comWordPress har den store fordel med deres gratis blogmulighed at måden man bygger sin hjemmeside op på er i bund og grund den samme som i den ‘professionelle’ version som du kan få på dit eget domæne. WordPress er i øvrigt gratis uanset om du har en gratis blog, eller en på eget domæne. Men det er unægtelig en fordel at kende wordpress i gratis-blog-versionen når man skal til at arbejde med den fulde pakke.

blogger logoblogger.comBlogger er Googles gratis blogsystem (kaldet blogspot tidligere). Du logger ind med din google konto og kan være i gang på meget kort tid. Mulighederne er begrænsede og det er googles retningslinjer der gælder.

 

Held og lykke med din gratis blog!

Alternativer til paypal betaling på webshop – ewire konkurs

Et oplagt alternativ til Paypal – og Ewire (der gik konkurs):

Epay Pro+ – er en dansk betalingsgateway til bla webshops.

De første 250 betalinger er gratis (!) og herefter koster det kun 0,25kr per transaktion og et mindre månedligt abonnement på 149,-

Du kan modtage betalinger allerede samme dag!

Epay pro+ Virker både til woocommerce, shopify, prestashop, magento m.fl og til visa, dankort, maestro og mastercard. Endda mobile pay på din webshop.

Epay har været en stærk spiller markedet i mange år og dette produkt er perfekt til at komme hurtigt igang med  at have en webshop med betaling.  Se mulighederne for betaling på din hjemmeside >her<.

Godt alternativ til Paypal

Paypal er ok. Men ikke direkte godt. Ewire var et dansk alternativ til paypal. En betalingsløsning der fungerede med det samme og som ikke havde abonnement. Til gengæld var der dyrt ( per betaling) og konverteringen var dårlig. Der findes heldigvis andre betalingsgateways – som er både billige og funktionelle.

Da Ewire gik konkurs

Ewire_lukket

Fredag d. 11 april 2014 kunne man se denne besked på forsiden af Ewire.dk.

Det var føste offentlige tegn på at Ewire var ved at gå konkurs.

Ewires årsregnskaber var offentligt tilgængelige på Proff.dk og der kunne man se at de havde haft stort underskud i 2011, 2012 og 2013.

Læs videre Alternativer til paypal betaling på webshop – ewire konkurs

Linkbuilding: Hvor skal links (helst) komme fra?

NyhedsbrevLinks er en den vigtigste enkeltstående faktor for om din hjemmeside bliver synlig i søgeresultaterne eller ej.

Der kan være mange penge at tjene bare på at få et enkelt virkelig godt link fra den helt rigtige hjemmeside og derfor er der også personer og bureauer der udelukkende arbejder med at skabe links til deres kunder. Denne disciplin kaldes: linkbuilding.

Herunder er en simpel guide til hvorfra du skal prøve at få links.  Læs videre Linkbuilding: Hvor skal links (helst) komme fra?

Facebook – sådan laver du et opslag der engagerer!

Facebook admin
Facebook admin

Når du har en Facebookpage, så gælder det om at lave nogle opslag som engagerer dine fans.

Hvis dine fans ikke liker, ikke kommenterer, aldrig deler og heller ikke klikker på det som du lægger op på din sides timeline, så vælger Facebook at gøre dig mere og mere usynlig – også selvom du har mange likes!

Hvis ingen interagerer så er der til sidst ingen der ser hvad du poster…

Læs videre Facebook – sådan laver du et opslag der engagerer!

Derfor skal du have et nyhedsbrev

Du vil i kontakt med dine fans, dine kunder, dine potentielle købere. Så derfor skal du have en mailliste og derfor skal du sende nyhedsbreve.

Facebook er vel ligeså godt?

sådan laver du et nyhedsbrevNej.

Men faktisk var Facebook for et par år siden ret effektivt. I nogen tilfælde kunne det være næsten ligeså godt som et nyhedsbrev. Men sådan er det ikke længere.

Facebook har ændret sig.

Sådan er det ikke med dit nyhedsbrev. En mail ryger lige ind i folks inbox med mindre du laver overskrifter med typiske spam ord som viagra, sex, cheap, nude osv.

Læs videre Derfor skal du have et nyhedsbrev

Derfor skal du købe dit navn som domæne

Købe domæneHvis du gerne vil ‘gøre’ dig godt på nettet og har et professionelt eller seriøst ærinde – så gælder dette blogindlæg dig.

Det handler om at tage kontrol over hvad folk finder når de indtaster dit navn på Google…

Har du styr på hvad de finder?

Læs videre her hvorfor det er vigtigt at du køber dit eget navn som domæne.

Læs videre Derfor skal du købe dit navn som domæne