Nogle gange, kan man bare have behov for fornyelse i sit liv. Det behøver ikke betyde, at man skal ud at ændre hele ens liv, men små ændringer kan også gøre meget. Eksempelvis i boligen. Hvis man er træt af, hvordan indretningen eller stemingen er i forhold til, hvordan hjemmet ser ud, så kan man med fordel indrette hjemmet på ny. Læs de gode tips her.
Giv soveværelset en make-over
Soveværelset har selvfølgelig en vigtig rolle i boligen. Det er her, mange mennesker bruger cirka en tredjedel af deres liv. Soveværelset, skal naturligvis være et dejligt og trygt sted at være, så man forhåbentlig kan få en god nats søvn. Du kan eksempelvis indrette soveværelset på ny, ved at udskifte sengen til en ny og bedre en af slagsen, hvis du vil gøre noget godt for dig selv og eventuelt din partner. For eksempel, er en elevationsseng et rigtigt godt valg. Du kan finde mere omkring inspiration til dit hjem og elevationssenge, via linket.
Skab den hyggeligste stue
Stuen er også et utroligt vigtigt rum i boligen. Det er typisk her, at man selv eller sammen med andre, hygger med en god film eller lignende. Man kan eksempelvis gøre rigtigt meget ved lige netop dette rum ved at tilføje nogle nye ting. Det kunne eksempelvis være flere stearinlys, pyntepuder i flotte farver, samt pryde væggene med noget nyt.
Har du på nuværende tidspunkt en stue, hvor væggene er tomme og farverne meget neutrale, så er det noget du kan overveje at pifte op. Du kan eventuelt hænge nogle hylder op, eller fotografier/malerier for at give rummet mere liv. Måske, trænger sofaen til en opgradering, så man ligger bedre.
Gør noget ved farverne på væggen
Farver, er virkelig noget som kan skabe forandring i hjemmet. Hvis væggene i boligen er hvide og uden eksempelvis noget som der hænger på dem, kan de godt virke noget ’nøgne’. Men der findes faktisk nogle muligheder i forhold til at ’spice’ dem om. Det er for eksempel muligt at tapetsere en eller flere af væggene med en flot farve, mønster eller med fototapet. Det kan nemlig gøre enormt meget for, hvordan boligen ser ud. Man kan naturligvis også vælge at male en eller flere af boligens vægge, for at gøre indretningen mere personlig.
Find inspiration online
Det er ikke alle som har en amatør-indretningsarkitekt gemt i maven. Men det betyder ikke, at man bare skal give op. For på nettet, kan man nemlig finde mange gode og kreative ideer til, hvordan man kan indrette sit hjem. Hvad enten man er til den mere rene, nordiske indretningsstil eller man er til masser af farver og bohemeagtigt indretning. Man behøver jo ikke indrette 100% efter, hvordan andre har gjort det, men måske der er nogle optimale og brugbare tips til, hvordan man kan gøre det selv. Prøv eventuelt at tjekke bolig-sider og flotte billeder på nettet, og lad dig inspirere til dit næste indretnings-projekt.
Hvis du har tanker om at starte din egen webshop eller hvis du allerede har en webshop, så er der nogle ting der er virkelig vigtige at have i baghovedet, hvis man vil sikre sig at overleve den hårde konkurrence der efterhånden er at finde på internettet.
Flere har vænnet sig til at handle online
Har du planer om at åbne din egen webshop, så er du langt fra den eneste. Der er de seneste år kommet et kæmpe bugn af forskellige webshops og det gælder indenfor stort set alle brancherne. Især efter den store lockdown som ramte landet tilbage i foråret 2020, har man set virksomheder der ellers ikke var at finde online, begive sig ud på internettet fordi der simpelthen måtte tænkes ud af boksen for at sikre sig en overlevelse.
At flere virksomheder har valgt at begive sig ud på internettet end nogensinde før, har både fordele og ulemper med sig for dig som virksomhedsejer, der ønsker at drive en webshop. Der er en store fordel at danskerne har vænnet sig til at alt kan findes online og derfor lettere går til tasterne for at bestille end før, men der er selvfølgelig også den forøgede konkurrence der skal tages højde for.
Hvis du allerede er ejer af en webshop, så har du sikkert kunne mærke en markant forskel på tiden før lockdown til tiden med lockdown. Nu hvor landet er åbnet op igen betyder det ikke nødvendigvis at kunderne vil gå tilbage til de fysiske butikker som før, men der er flere konkurrenter end før og du skal derfor være opmærksom på, hvordan du kan konkurrere med dine produkter og din webshop bedst muligt.
Gode produktbilleder er en webshops vigtigste salgsredskab
Der er flere ting der gør en webshop til en god webshop, men én ting er sikker og det er at kunden skal kunne få en oplevelse af at det er lige så godt at finde varen online som at stå med produktet fysisk i hånden. Det klarer du bedst med gode produktbilleder og beskrivelser der understøtter et hvert tænkeligt spørgsmål som dine kunder måtte have.
For at sikre dig de bedst mulige produktbilleder kan du vælge at investere rigtig godt udstyr og uddannelse indenfor fotografering, men du kan også vælge at få andre til at klare jobbet for dig, som f.eks. Triggerhappy. Hos Triggerhappy tilbydes der produktbilleder, der sikrer dig som ejer af en webshop, at du har afbilledet dine produkter på den mest autentiske måde.
Det er ikke bare lige at tage et godt billede af sine produkter. Det er vigtigt at produktet står skarpt og at det er i den helt rigtige farve så kunden ikke føler sig snydt, når varen modtages i hjemmet. Det kan være en kunst i sig selv at ramme de rigtige farver og det kræver overraskende meget viden om belysning og indstillinger, for at ramme knipse produkterne så præcist og ægte som muligt.
Det kan ret sikkert betale sig at betale sig til troværdige produktbilleder
Der er stor forskel på om du har en webshop der sælger mad, tøj, møbler osv. og det hele kræver hvert sit set up for at give de bedste billeder. Du kan selvfølgelig selv vælge at kaste dig ud i at lære det hele fra bunden og investere i det udstyr der skal bruges, men det kan faktisk hurtigt bedre betale sig at outsource denne arbejdskraft der omhandler produktbilleder.
Produktbillederne er vigtige at holde autentiske og det gælder over hele fladen. Du skal derfor sikre dig en ensartet kvalitet fra dit første produkt til det sidste, hvis du vil sikre dig at fastholde din kunde. Når man ser på vigtigheden bag at drive en webshop, så skal man så vidt det er muligt sætte sig i kundens sted og opleve hele indkøbsturen som var man helt ny på sitet. Analyser kan give et godt praj i forhold til hvor man måske mister kunderne og disse er også vigtige at benytte sig af for at sikre sig at kunderne ikke forlader siden for at gå til konkurrentens side i stedet.
Undgå at miste dine kunders interesse før de har afsluttet handlen
Hvis dine produktbilleder er af forskellig kvalitet, kan du risikere at dine kunder starter med at møde et produkt på din side, hvor kvaliteten er ringere end hvad godt er. Her mister du hurtigt troværdigheden og kunden vil højest sandsynligt forlade siden for at gå til en anden webshop, som der allerede er prøvet af førhen.
Når en kunde til en webshop oplever en overskuelig webshop, som virker troværdig og som ikke sår den mindste tvivl om hvordan kvalitet, farve eller andet er på produktet, har du en større chance for at din kunde når hele vejen frem til indkøbskurven og at du får købet i hus. Det er derfor virkelig vigtigt at kunden får en følelse af at de står med produktet foran sig og det vil sige at billederne og beskrivelserne bliver nødt til at sidde lige i skabet hver gang.
Der er mange danskere der ikke ved hvad en landmåler er, og hvad der er forskellen på en landmålingstekniker og en landmåler. Her opklarer vi mysteriet, og forklarer dig forskellen på en landmåler og en landmålingstekniker. Er der overhovedet nogen forskel? Det forklarer vi dig i denne artikel
Hvad er en landmåler?
En landmåler er faktisk præcis det det høres ud som, det er en der er specialiseret i, at opmåle land. Dette kan man have brug for, hvis man for eksempel har brug for at få opmålt eller retableret skel på sin ejendom. Det er nemlig ikke altid så nemt at vide, hvor der går skel, hvis man ikke har fået det opmålt for nyligt. Hvis du for eksempel ikke er helt sikker på hvor der går skel på din ejendom, så kan det være en god ide at få det opmålt. Det gælder specielt i forbindelse med salg, der det er helt essentielt at vide, hvor stor ejendom man sælger. Der er dog flere ting som en landmåler kan hjælpe med.
En landmåler har gerne en uddannelse som bygningskonstruktør, med speciale som kort eller planlægningstekniker. En landmåler kan have kompetence i opmåling af skel, dronefoto til kort og 3D modeller, udarbejdelse af 3D tegninger, kortlægning og afsætning af bygninger.
Hvis man for eksempel har brug for at få et overbliksbillede over en større ejendom, så kan en landmåler være behjælpelig med, at operere en drone og lave et fuldstændigt billede af din ejendom. En landmåler kan også hjælpe med udstykning af ejendom, hvis man for eksempel skal sælge en helt ny bolig. Mange landmålere har helt særlige specialer, der gør at de kan være behjælpelige med forskellige landmålsopgaver. Derfor er det relevant at du finder en der specialiserer sig i lige præcis det du skal have hjælp til, hvis du skal have fat på en landmåler til en landmålingsteknisk opgave.
Er der forskel på en landmåler og en landmålingstekniker?
Det store spørgsmål er, om der egentlig er nogen forskel på en landmåler og en landmålingstekniker? Sandheden er, at en landmålingstekniker er en mere brugt og mere moderne betegnelse på en landmåler. Det er sådan landmåleren refereres til i daglig tale, og der er altså ingen forskel på, om man introduceres til en landmåler eller landmålingstekniker. Den sidste betegnelse, lyder for mange lidt mere faglig, og det er måske også derfor den bliver brugt mere i dagligtalen. Opklaringen på spørgsmålet er altså, at der ikke er nogen forskel på en landmåler og en landmålingstekniker.
Rigtig mange drømmer om at blive iværksættere. Heldigvis er der flere og flere der giver sig i kast med at udleve denne drøm, og det kan du også gøre. Herunder får du nogle gode råd til, hvad du skal være opmærksom på, når du vil oprette din virksomhed.
Forskellige selskabsformer
Når man ønsker at starte en virksomhed, så er der mange ting, man skal være opmærksom på, og der er mange beslutninger, der skal tages. En af disse beslutninger er, hvilken selskabsform man skal vælge. Det er vigtigt at være opmærksom på, at man kan oprette forskellige former for selskaber, der er nemlig forskel på, om det er aktieselskaber, anpartsselskaber eller iværksætterselskaber. I daglig tales kaldes selskabsformerne for A/S (aktieselskab), ApS (anpartsselskab) og IVS (iværksætterselskab).
Siden 2019 har det ikke været muligt at oprette et iværksætterselskab, så derfor står valget for nye iværksættere i dag imellem ApS og A/S.
Hvilken selskabsform man som iværksætter bør vælge, afhænger først og fremmest af indskudskapitalens størrelse. Det er størrelsen på indskudskapitalen, der afgør, om det er muligt for dig som iværksætter at oprette enten et aktieselskab eller et anpartsselskab. Førend det er muligt at oprette et aktieselskab, kræver det en indskudskapital på 500.000 kr., hvorimod et anpartsselskab kun kræver en indskudskapital på 50.000 kr. Et anpartsselskab er den mest almindelige selskabsform, og det er oftest denne selskabsform, som nyopstartede iværksættere benytter sig af. Det er nemt og hurtigt at oprette et anpartsselskab, og du vil oftest have dit CVR-nummer og ApS indenfor et døgn.
Hav aftalerne i orden
Som iværksætter er det en rigtig god idé at teame op med samarbejdspartnere, som kan bidrage til at realisere drømmen om en succesfuld virksomhed. Når de rette samarbejdspartnere er fundet, så kan det være en fordel for virksomhedens fremtidige drift, at man har en ejeraftale på plads.
En ejeraftale har til formål at regulere det interne forhold mellem ejerne i enten et aktieselskab eller et anpartsselskab. En ejeraftale kan ses som en form for forventningsafstemning eller et sæt af spilleregler, som skal minimere risikoen for konflikter ejerne i mellem. På den måde har ejerne af selskabet mulighed for at aftale, hvad der forventes af hinanden, samt hvordan eventuelle konflikter om ejerforhold, rådighed og arbejdsbyrder bør løses.
Uanset om der vælges at oprette et aktieselskab eller anpartsselskab, så er det en fordel af have en ejeraftale på plads. Det er også i denne. at aftaler om konkurrenceklausuler og kundeklausuler bør indgå.
E-learning er sandsynligvis et begreb, som du er støt på. Enten på din arbejdsplads eller måske i forbindelse med dit barns skolegang. Ja, selv hvis du ikke er stødt på begrebet, er der faktisk gode muligheder for, at du har beskæftiget dig med e-learning. Konceptet findes nemlig overalt.
E-learning kort fortalt
E-learning kan være mange forskellige ting. Overordnet set er det nogle kurser, som man gennemgår på egen hånd over computeren, telefonen eller en tablet. Det vil altså sige, at e-learning er lærestof, som er tilgængeligt på en eller anden form for gadget.
E-learning kan for eksempel være et powerpoint, en lydfil eller en video, men det kan også være mere avancerede programmer. Der kan for eksempel være tale om et spil eller en quiz, hvor du selv skal yde en aktiv indsats. Udformningen af din e-learning er fuldstændig op til distributøren.
Arbejdspladser gør flittigt brug af e-learning
Specielt på store arbejdspladser giver det ofte enormt god mening at benytte sig af e-learning. Markedet udvikler sig hele tiden, og det betyder, at virksomheder konstant må forbedre de ansattes kompetencer. E-learning er et enormt velegnet redskab til at varetage netop denne funktion.
I en stor virksomhed kan det først og fremmest være vanskeligt at samle alle ansatte. Hvis alle ansatte skulle til det samme møde, ville der sandsynligvis ikke være plads i lokalerne, og det kunne betyde, at mødet skulle afholdes over mange omgange. Med e-learning har de ansatte mulighed for at blive klogere samtidig med, at de sidder ved deres egen computer.
Desuden kan det i en stor virksomhed være vanskeligt at finde et tidspunkt, der passer alle medarbejderne. Med e-learning kan man nyde den fordel, at kurset kan tages, når den ansatte har tid. Når de ansatte ikke er væk på samme tid, betyder det desuden, at arbejdsindsatsen bliver mere jævnt fordelt.
En præcis form for læring
Hvis en underviser eller en chef skal videregive nogle informationer, kan man ikke undgå, at der spiller en menneskelig faktor ind. Det kan være, at der er nogle informationer, som chefen glemmer at videregive eller nogle begreber som underviseren ikke får forklaret helt nøjagtigt.
Med e-learning er der mulighed for at få alt lærestoffet ned på skrift eller indtalt. Det vil altså sige, at denne form for læring er meget mere velovervejet. Samtidig vil den sandsynligvis være lettere at forstå, fordi der ikke er nogle ting, der bliver udeladt ved en fejl.
Spørg dine ansatte til råds – løbende evalueringer
Overvejer du at gøre brug af e-learning, er det naturligvis relevant at høre de ansatte, hvordan systemet fungerer. Med e-learning får du nemlig ikke samme grad af kommunikation med dine ansatte, og derfor skal du sandsynligvis selv gøre en aktiv indsats, hvis du skal have respons. Ved at lytte til dine medarbejde, kan du forbedre virksomhedens e-learning, så den bliver endnu mere effektiv.
E-learning er en god mulighed for at have kurser liggende, som de ansatte kan tilgå, hvis de er i tvivl. Ved løbende at opdatere disse kurser efter de ansattes råd, vil arbejdet sandsynligvis forløbe mere effektivt.
På Marketers.dk (lukket forum om online marketing) kunne jeg læse at Euroads var ved at løbe tør for penge (cashflow problemer) og stod overfor en konkurs!
Arrrrgh!
Jeg kunne se at den seneste betaling de havde lavet til mig var helt tilbage i august og dækkede KUN form min affiliate indtjening fra april (318,20 kr)
– ergo manglede jeg betaling for maj, juni, juli, august, september og oktober!
Når jeg loggede ind hos Euroads kunne jeg se at de ikke havde opdateret for september og oktober – og her er den indtjening jeg så ud til at miste (foruden september og oktober.
Følgende taber jeg (sandsynligvis)
Så meget har jeg til gode…
Altså 2565,94 kr (maj, juni, juli, august)
derudover:
september (289,04kr) og oktober (310,14kr).
I alt: 3165,07 kr (+moms).
pis…
Hvad gør jeg nu?
Det første jeg gjorde var at finde alle de steder jeg benyttede mig af Euroads – og stoppede kampagnerne.
Findes kampagnerne andre steder -så jeg kan sende min trafik til andre affilate netværk?
SE LISTEN HERUNDER
JA – jeg var heldig. Jeg bruger blandt Eovendos program om min guide til at tjene penge online – og de har også deres program hos Partner-ads (hvor jeg straks ansøgte).
Hvad med de andre programmer hos Euro-ads?
Hvis du har været en storbruger af Euro-ads så er jeg først og fremmest ked af det på dine vegne, det er virkelig noget lort at miste penge man egentlig har tjent.
Men…
Næsten alle Euroads programmer kan findes hos følgende affilate netværk:
Leder du efter et afiliate program til en webside kan du også tjekke adfinder. dk (søgemaskine over affiliate programmer).
I øvrigt minder det mig skrækkelig meget om dengang betalingsløsningen EWIRE gik konkurs og jeg også hurtigt måtte sadle om og tage et tab på knap 4000kr…
Hvis du har tilføjelser eller kommentarer hører jeg meget gerne herunder!
Fænomenet jeg her kalder “meta-content-marketing” er et 2014-2015 marketing-fænomen som jeg spår en stor fremtid. Tendensen er ihvertfald klar. Meta-content-marketing er et effektfuldt instrument – og det bruges af flere og flere.
Meta-content-marketing er selvfølgelig relateret til content marketing, så jeg starter lige med en ultrakort opsummering af begreberne.
Marketing
At reklamere for noget – typisk et produkt. Den var nem.
Push marketing – uden content
Den mest primitive (men ganske effektive) form for marketing kaldes også “push”.
Push marketing er: “Køb mit bildæk”. “Køøøb mine bildæææææk!”. “Tilbud på bildæk nu!”
Push er et kæmpe banner. En stor plakat. Et mega billboard. Det eneste der vises er: produktet. (evt. “køb produktet”).
Det er støjende og kan være mega irriterende, spammy og old school – men kan stadig ganske effektivt.
Tag ikke fejl.
Push kan være rigtig godt. Det er bare ikke så lækkert og sofistikeret.
Push marketing er at PRODUKTET står bøjet i neon – og så håber annoncøren at du køber det.
Så altså:
Push marketing = Produktet – eller Køb Produktet
Content marketing
Content marketing har været på alles læber de seneste 3-4 år. Content marketing er dog på ingen måde et nyt fænomen, men har i den grad fået et boost siden 2010 og har været buzz-word-number-one især indenfor online marketing.
Content marketing kaldes også – eller er i familie med – ‘pull-marketing’. Man tiltrækker sine kunder, i stedet for at stopfodre dem med store bannere… Det kaldes også “indbound marketing”.
Hvis du vil dykke ned i content marketing mere kan jeg anbefale dig at tjekke følgende ressourcer:
Nogle af de mere kendte firmaer som kører hårdt på med content marketing er Red Bull, Bolius (dansk) og 3byggetilbud.
Blogging er content marketing
Et simpelt men godt eksempel på content marketing er blogging. Mange webshops har deres webshop.dk/blog hvor de skriver om deres produkter og placerer dem i en mere fortællende sammenhæng.
Webshops kan med fordel svare på deres kunders mest almindelige spørgsmål på deres blog. Men alt efter hvilket produkt man sælger kan bloggen være en måde man kan fortælle om produktet i en sammenhæng der gør produktet mere attraktivt og det vil i sidste ende føre til flere salg (sådan er teorien – og det virker tilsyneladende rigtig godt).
Af ældre content marketing tiltag kan Michelinguiden nævnes. Michelinguiden er en af de tidlige og meget succesfulde kampagner hvor det er lykkes at placere produktet (bildæk) i en langt mere interessant kontekst.
Via deres guide, gav Michelin folk lyst til at køre mere (og dermed bruge Michelins produkt: bildæk, mere) og bildæk kom derfor i selskab med lækre restauranter, storbyer, attraktioner og blev et slags lækkert ferie og oplevelses-produkt.
Bildæk… det er altså ret godt gået.
Så altså:
Content marketing = Noget om produktet – eller Produktet i en sammenhæng
Meta-content marketing
Hvad er meta-content-marketing så?
Kender du de restauranter hvor man kan få lov at se ind i køkkenet?
På en eller anden måde giver det tryghed og troværdighed, når man kan få lov at se kokken over skulderen mens kokken laver maden, ikke?
– og det er spændende!
Meta-content marketing er det nyeste tiltag som flere og flere marketers har taget i brug.
Meta-content marketing viser sig ofte som en slags “behind-the-scenes-blogging” hvor bloggeren fortæller om hvordan han eller hun laver content marketing eller driver sin virksomhed.
Det er et kig ind i maskinrummet hvor firmaet bag produktet deler ud af erfaringer og fejltagelser. Erfaringerne kan handle om at lave content marketing (meta-content-marketing), drive forretningen (behind-the-scenes-blogging) og (ta-dah!) sælge deres produkt.
Eksempler på meta-content-marketing
1. Meta-content-marketing er når Mikkel Plæhn i en podcast fortæller om hvorfor det virker godt for ham at blogge om biopejse – for at sælge biopejse.
Mikkel Plæhn har en webshop med biopejse. Han blogger derfor om biopejse. OG han blogger/podcaster om hvorfor og hvordan han blogger om biopejse. Meta-content-marketing i sin reneste form.
2. Meta-content-marketing er når Jens Jakob Andersen i Forbes fortæller om hvordan han fik en masse omtale i en masse amerikanske aviser (+ en masse trafik til sit website runrepeat.com) ved at lave en statistisk undersøgelse om marathonløbetider der relaterede sig til hans affiliate site om løbesko.
Overfor samtlige aviser har Jens Jakob lavet content marketing (historien om marathontiderne) – men overfor Forbes har han lavet meta-content-marketing med en historie “behind-the-scenes” OMKRING hvordan han fik succes med content marketing… og selve resultatet (at Jens Jakob kom i Forbes og fik et godt relevant link til runrepeat.com) er mindst ligeså værdifuldt som hans succes med at komme i andre af de store verdensmedier.
3. Meta-content-marketing er når Halfdan Timm blogger om hvordan de første 3 måneder med hans virksomhed Juf.dk har været.
Halfdan Timm tiltrækker kunder til advokater via content marketing på sit site juf.dk – og på halfdantimm.dk laver han meta-content-marketing og “behind-the-scenes-blogging” som styrker hans content marketing og hans relation til andre iværksættere og folk i branchen.
4. Meta-content-marketing er når Anders Saugstrup deler en video som denne hvor han forklarer hvordan han har lavet content marketing (indholdsmarkedsføring) for 3byggetilbud.dk med en infografik.
Gevinster ved Meta-content-marketing
De særlige gevinster ved Meta-content marketing er:
Det giver en masse omtale at være ærlig og dele ting der normalt er private eller hemmelige. Og marketing publikummet er gode til at dele på sociale medier og nævne andre artikler på blogs (hvilket giver social trafik og indgående links).
Det giver troværdighed for slutkunden at firmaet tør dele de ting som andre firmaer holder for sig selv. Eksempelvis fejltagelser. Et eksempel på dette er hashtagget #prøverigen under hvilket iværksættere på twitter og G+ delte deres fejltagelser og comebacks.
Meta-content-marketing giver et intimt kendskab – ja, nærmest en relation – til firmaet blandt andre iværksætter og andre marketing-folk og denne forbindelse kan være altafgørende for at skabe nye samarbejder og partnerskaber.
Så altså:
Push marketing = Produktet – eller Køb produktet
Content marketing = Noget om produktet – eller Produktet i en sammenhæng
Meta content marketing = noget om noget om produktet – eller Bag om produktet.
Links er en den vigtigste enkeltstående faktor for om din hjemmeside bliver synlig i søgeresultaterne eller ej.
Der kan være mange penge at tjene bare på at få et enkelt virkelig godt link fra den helt rigtige hjemmeside og derfor er der også personer og bureauer der udelukkende arbejder med at skabe links til deres kunder. Denne disciplin kaldes: linkbuilding.
Her er en forklaring på hvorfor du skal have links! Links er det der binder nettet sammen. Tilbage i halvfemserne var søgemaskinerne stadigt så dårlige at vi stakkels internetbrugere var afhængige af at man på relevante hjemmesider havde en opdateret linksektion så vi kunne finde andre gode hjemmesider.
Et søgeord er et ord (eller en frase) som mennesker taster ind i en søgemaskine (eksempelvis Google) for at finde en hjemmeside der handler om det emne.
Det er vigtigt at du har styr på dine søgeord og ved hvilke søgeord du forsøger at blive synlig på.
SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization og er en online marketing disciplin der handler om at synliggøre sit indhold i søgemaskinernes søgeresultater.
I Danmark (2014) er Google den altdominerende søgemaskine og derfor er SEO ofte det samme som at optimere mod at være synlig i Googles søgeresultater.