Hvis du har tanker om at starte din egen webshop eller hvis du allerede har en webshop, så er der nogle ting der er virkelig vigtige at have i baghovedet, hvis man vil sikre sig at overleve den hårde konkurrence der efterhånden er at finde på internettet.
Flere har vænnet sig til at handle online
Har du planer om at åbne din egen webshop, så er du langt fra den eneste. Der er de seneste år kommet et kæmpe bugn af forskellige webshops og det gælder indenfor stort set alle brancherne. Især efter den store lockdown som ramte landet tilbage i foråret 2020, har man set virksomheder der ellers ikke var at finde online, begive sig ud på internettet fordi der simpelthen måtte tænkes ud af boksen for at sikre sig en overlevelse.
At flere virksomheder har valgt at begive sig ud på internettet end nogensinde før, har både fordele og ulemper med sig for dig som virksomhedsejer, der ønsker at drive en webshop. Der er en store fordel at danskerne har vænnet sig til at alt kan findes online og derfor lettere går til tasterne for at bestille end før, men der er selvfølgelig også den forøgede konkurrence der skal tages højde for.
Hvis du allerede er ejer af en webshop, så har du sikkert kunne mærke en markant forskel på tiden før lockdown til tiden med lockdown. Nu hvor landet er åbnet op igen betyder det ikke nødvendigvis at kunderne vil gå tilbage til de fysiske butikker som før, men der er flere konkurrenter end før og du skal derfor være opmærksom på, hvordan du kan konkurrere med dine produkter og din webshop bedst muligt.
Gode produktbilleder er en webshops vigtigste salgsredskab
Der er flere ting der gør en webshop til en god webshop, men én ting er sikker og det er at kunden skal kunne få en oplevelse af at det er lige så godt at finde varen online som at stå med produktet fysisk i hånden. Det klarer du bedst med gode produktbilleder og beskrivelser der understøtter et hvert tænkeligt spørgsmål som dine kunder måtte have.
For at sikre dig de bedst mulige produktbilleder kan du vælge at investere rigtig godt udstyr og uddannelse indenfor fotografering, men du kan også vælge at få andre til at klare jobbet for dig, som f.eks. Triggerhappy. Hos Triggerhappy tilbydes der produktbilleder, der sikrer dig som ejer af en webshop, at du har afbilledet dine produkter på den mest autentiske måde.
Det er ikke bare lige at tage et godt billede af sine produkter. Det er vigtigt at produktet står skarpt og at det er i den helt rigtige farve så kunden ikke føler sig snydt, når varen modtages i hjemmet. Det kan være en kunst i sig selv at ramme de rigtige farver og det kræver overraskende meget viden om belysning og indstillinger, for at ramme knipse produkterne så præcist og ægte som muligt.

Det kan ret sikkert betale sig at betale sig til troværdige produktbilleder
Der er stor forskel på om du har en webshop der sælger mad, tøj, møbler osv. og det hele kræver hvert sit set up for at give de bedste billeder. Du kan selvfølgelig selv vælge at kaste dig ud i at lære det hele fra bunden og investere i det udstyr der skal bruges, men det kan faktisk hurtigt bedre betale sig at outsource denne arbejdskraft der omhandler produktbilleder.
Produktbillederne er vigtige at holde autentiske og det gælder over hele fladen. Du skal derfor sikre dig en ensartet kvalitet fra dit første produkt til det sidste, hvis du vil sikre dig at fastholde din kunde. Når man ser på vigtigheden bag at drive en webshop, så skal man så vidt det er muligt sætte sig i kundens sted og opleve hele indkøbsturen som var man helt ny på sitet. Analyser kan give et godt praj i forhold til hvor man måske mister kunderne og disse er også vigtige at benytte sig af for at sikre sig at kunderne ikke forlader siden for at gå til konkurrentens side i stedet.
Undgå at miste dine kunders interesse før de har afsluttet handlen
Hvis dine produktbilleder er af forskellig kvalitet, kan du risikere at dine kunder starter med at møde et produkt på din side, hvor kvaliteten er ringere end hvad godt er. Her mister du hurtigt troværdigheden og kunden vil højest sandsynligt forlade siden for at gå til en anden webshop, som der allerede er prøvet af førhen.
Når en kunde til en webshop oplever en overskuelig webshop, som virker troværdig og som ikke sår den mindste tvivl om hvordan kvalitet, farve eller andet er på produktet, har du en større chance for at din kunde når hele vejen frem til indkøbskurven og at du får købet i hus. Det er derfor virkelig vigtigt at kunden får en følelse af at de står med produktet foran sig og det vil sige at billederne og beskrivelserne bliver nødt til at sidde lige i skabet hver gang.