Sådan øger du din tilstedeværelse online – Tre gode tips

Opret en Instagram- og YouTubekonto

Det kan godt virke som om dette er medier for de unge og hippe, men der findes efterhånden ikke en virksomhed med respekt for sig selv, der ikke er tilstedeværende og aktive på sociale medier som Instagram og Youtube. Dette øger også muligheden for at du kan nå ud til mange flere mennesker, end bare med Facebook. Det giver også en god mulighed for at kunne linke mellem dine medier, og implementere for eksempel videoer fra jeres YouTube-konto i andet content – for eksempel på hjemmesiden eller på Facebook. Der findes også en hel del inspirationsmedier, som I med fordel også kan begynde at poste på.

Lav en vandtæt content-plan

Det er som nævnt en god ide at være dækket ind på flere fronter når det kommer til både SEO- og sociale medier. Dette er tidkrævende, så lav en plan for om du selv skal være den der administrere de forskellige konti, eller om det måske simpelthen er på tide med en studentermedhjælper.

Det at udvide sit team og have noen der er dedikeret til at planlægge indlæg og online tilstedeværelse, kan være det der skal til for ta man skal kunne tage det et skridt videre. Det er jo ikke noget der laver sig selv, og derfor skal man have en vandtæt contentplan, for at sørge for at det hele kører.

Udvid din SEO til flere søgemaskiner

Der er mange der udelukkende fokuserer på Google når de laver SEO, for at øge sin synlighed online, og det er måske ikke den bedste ide. Baidu, Amazon og YouTube er også store søgemaskiner, som man med fordel kan optimere til. Der findes mange gode tricks for at nå ud til flere mennesker på disse maskiner, og konkurrencen er ikke lige så stor som den er blevet på Google.

Et godt seo bureau med bred erfaring, kan hjælpe jer med at nå de helt rigtige søgemaskiner. Der er mange der sidder på ekspertise indenfor lige præcis dette felt, så I kan udvide og komme ud til langt flere mennesker og potentielle kunder.

Et sidste lille tip, er at fokusere på organisk vækst i stedet for annoncer. Når du bruger tid på at producere godt kvalitetsindhold, så får du som regel også meget mere igen for dette i resultater uden at gå konkurs på grund af markedsføringsbudgettet. Når man annoncerer på Google, for eksempel, så konkurrerer man mod dem der har milliarder i annoncekroner, når man fokuserer på godt indhold og søgeord, så er der ingen der kan købe din placering, eller tage den fra dig.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.